
Odluka o dodjeli bespovratnih sredstava udrugama koje pružaju usluge pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju za 2018./2019. školsku godinu
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje Odluku o dodjeli bespovratnih sredstava udrugama koje pružaju usluge pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju za 2018./2019. školsku godinu nakon provedenoga Javnog poziva za prijavu projekata udruga koje pružaju usluge pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju za 2018./2019. školsku godinu raspisanog od 11. lipnja do 11. srpnja 2018. godine.
Povjerenstvo za pripremu i provedbu Javnoga poziva predložilo je 62 udruge za dodjelu bespovratnih sredstava za pružanje usluga 408 pomoćnika u nastavi za 422 učenika s teškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj. Ministarstvo je osiguralo dodatna sredstva za zapošljavanje 101 pomoćnika više u odnosu na prošlu školsku godinu. Iz proračuna Ministarstva za to je izdvojen iznos od 15.890.518,68 kuna, što je 4.106.520,16 kuna više u odnosu na prošlu godinu. Pomoćnici u nastavi financiraju se iz Europskoga socijalnog fonda te iz državnoga proračuna na temelju Javnoga poziva.
Ministarstvo najavljuje i održavanje jednodnevne konferencije pod pokroviteljstvom MZO, 16. listopada 2018., na kojoj će biti prikazani rezultati istraživačkog projekta „Uloga pomoćnika u nastavi iz perspektive učitelja i pomoćnika u nastavi“. Na konferenciji će predavanja održati gosti predavači iz Velike Britanije, države koja je još prije deset godina uvela zanimanje pomoćnika u nastavi.
Što se tiče udruga na našem području Udruzi osoba s intelektualnim teškoćama Radost Ploče odobreno je 5 pomoćnika, Udruzi cerebralne i dječje paralize Leptirići Ploče odobreno je 10 pomoćnika, te Udruzi osoba s invaliditetom Prijatelj Metković odobreno je financiranje 9 pomoćnika.
Smatramo kako je ovaj vid financijske potpore od strane MZO itekako prepoznat u našoj Županiji. Uslugom „Pomoćnika u nastavi“ pružamo djeci s poteškoćama jednake mogućnosti, i na taj način utječemo na stvaranje pozitivnih promjena, i što se tiče psiho-fizičkog stanja djece s poteškoćama, i što se tiče jačanja svijesti okoline o potrebama, ali i o mogućnostima istih.