Radna terapija
Radna terapija je proces kojim se kroz problemski usmjerene aktivnosti nastoji razviti, obnoviti ili održati samostalnost osobe u svakodnevnim aktivnostima, prevenirati onesposobljenje te poboljšati kvaliteta života.
Kod djece poteškoćama u razvoju definirana je kao zdravstvena struka koja se bavi (re)habilitacijom djece kako bi im omogućila dostizanje maksimuma funkcionalnosti u svakodnevnom životu ovisno o njihovu zdravstvenom stanju, fizičkoj, socijalnoj, društvenoj i zakonodavnoj okolini.
Radnoterapijska intervencija kod djece obuhvaća:
- učenje i uvježbavanje izvođenja aktivnosti samozbrinjavanja(hranjenje, oblačenje,osobna higijena, transferi)
- aktivnosti za postizanje normalnog psihomotornog razvoja djeteta
- radno terapijske aktivnosti za poboljšanje senzorne integracije
- aktivnosti za poboljšanje vizualno – perceptivne funkcije
- aktivnosti za poboljšanje kognitivnih funkcija
- radno terapijske aktivnosti za finu motoriku
- aktivnosti za poboljšanjegrafomotorike
- aktivnosti za poboljšanje tonusa mišića
- aktivnosti za poboljšanje oralno – motoričke funkcije
- aktivnosti za poboljšanje socijalno-emocionalnih vještina djeteta
Radnoterapijski proces sastoji se od: procjene, intervencije i evaluacije.
Tijekom prvog susreta radni se terapeut upoznaje s djetetom i njegovim roditeljima ili skrbnicima te dobiva inicijalne podatke koji će uz inicijalnu opservaciju poslužiti kao putokaz za izbor standardizirane procjene s kojom će dobiti objektivne rezultate. Evaluacijom dobivenih rezultata postavljaju se strogo definirani i vremenski ograničeni kratkoročni i dugoročni ciljevi.
Sve rehabilitacijske metode u našoj Udruzi provode se kroz aktivnost igre u sigurnoj i motivirajućoj okolini. Igra kao aktivnost je najprirodnija, najspontanija metoda djelovanja na razvoj djetetovih vještina. Radni terapeut kroz individualni rad s djetetom kroz terapiju igrom djeluje na cjelokupni psihomotorički razvoj djeteta.
Terapeut kroz radnoterapijsku intervenciju upotrebljava i elemente Brain Gym metode, Masgutove integracije refleksa i taktilne integracije.
Temelj upućivanja na radnu terapiju:
- Motoričke poteškoće, autizam, pervazivni razvojni poremećaj, Down sindrom, poteškoće hranjenja, poremećaj senzorne integracije, teškoće učenja, čitanja, pisanja , poremećaj pažnje, koncentracije, ADHD, usporeni razvoj govora, socijalni problemi, poteškoće ponašanja …
Kabinet za radnu terapiju UOSI “Prijatelj”