Održana Izborna Skupština UOSI Prijatelj

Udruga osoba s invaliditetom Prijatelj Metković 25.04.2015. je održala redovnu Izbornu skupštinu na kojoj je podneseno Izvješće o radu i o financijama u proteklom razdoblju koji prenosimo u cijelosti.
ČLANSTVO
Nastavili smo i poboljšali učlanjivanje osoba s invaliditetom s našeg područja djelovanja i sada možemo reći da se broj članova ustalio na 200 do 220. Međutim to je članstvo samo evidentirano. Kad se trebaju ostvariti neka prava koja se ostvaruju isključivo preko udruge onda se učlanimo ostvarimo ta prava i zaboravimo na obveze plaćanja članarine. Ako želimo poštivati statut, a on nalaže plaćanje članarine i propisuje da se nakon neplaćanja članarine dvije godine osoba briše iz članstva, onda mnogi među vama danas imaju status gosta na ovoj skupštini jer su automatizmom brisani iz članstva. To nisam odlučio ja nego vi kad ste usvojili Statut. Još jedna pojava nas prati od osnivanja a to je ako vodstvo udruge iz bilo kojih razloga ne udovolji želji ili željama pojedinih članova baca se drvlje i kamenje na to vodstvo, poglavito na predsjednika, prestaje se dolaziti u prostorije udruge i po ugostiteljskim objektima nabaciva se blatom i šire velike neistine o radu udruge. A onda se kunemo kako mi volimo udrugu, ne shvaćajući da se takvim aktivnostima slabi pozicija udruge. Ovdje moram istaknuti da zaposlenici u udruzi plaćaju mjesečnu članarinu u iznosu od 100 kuna koja je usmjerena u proračun Zaklade „Neretvansko srce „ koje su upotrjebljene za jačanje financija Zaklade.
HUMANITARNO DJELOVANJE
Budući da u našem kombi vozilu imamo ugrađenu podiznu rampu za ukrcaj kolica, pa smo na taj način olakšali ukrcaj naših članova. Svakodnevno dovozimo i odvozimo članova u kolicima od kuće do radionice, te po pozivu i pojedine članova do Doma zdravlja i Staračkog doma. U prošlom razdoblju smo obavljali i prijevoz od Metkovića do Dubrovnika, Zagreba, Varaždina. Svi se prijevozi obavljaju na teret proračuna udruge.
Odlukom predsjedništva Udruge u više navrata smo dodijelili jednokratne novčane pomoći potrebitim osobama našim članovima. Isto smo postupali i sa Zakladom „Neretvansko srce“.
Nastavili smo sa akcijom „NERETVANSKO SRCE“ u kojoj smo napravili nekoliko prodajnih akcija slika koje su nam donirali slikari iz Dubrovačko – Neretvanske i Hercegovačko – Neretvanske županije. Budući nam je u izvještajnom periodu konačno stiglo i rješenje za osnivanje zaklade „Neretvansko srce“,pa smo humanitarne akcije sukladno zakonu prebaciti u zakladu. Imenovali smo upraviteljicu i primili u radni odnos jednu zaposlenicu. Nedugo nakon samog prijema ravnateljica je podnijela ostavku na dužnost pa smo pokrenuli postupak za imenovanje nove ravnateljice,a za što nam odobrenje mora dati Ministarstvo uprave.
Kako smo u prethodnom periodu od zaklade Kap za slap dobili donaciju u iznosu od 45.000 kuna i krenuli smo u prilagodbu i adaptaciju prostora u kojem bi trebali organizirati neki vid rehabilitacijskog centra. Prostor smo prilagodili potrebama i u njega smjestili neurofeedback aparata te počeli opremati senzornu sobu. Kupili smo niskofrekventni laser za stimulaciju rada mišića te kupili i opremu za logopeda. Trenutno u rehabilitacijskom centru rade dvije radne terapeutkinje, a vodstvo udruge čini napore da zaposli i logopeda makar na osam sati tjedno. Pokušavamo naći i udrugu koja ima zaposlenog logopeda kako bi razmijenili terapije:naše radne terapeutkinje za njihove logopedice. Platili smo edukaciju za rad na neurofeedback za gospođu Irenu Obradović. Neurofeedback nas je ukupno koštao oko 10000 eura, ali zato sada pružamo usluge našim članovima kao i djeci sa šireg područja od Dubrovnika do Makarske i Mostara. Nažalost i ovu uslugu smo u dijelu izvještajnog razdoblja morali naplaćivati kako bi osigurali rezervne dijelove i potrošni materijal, dodatne edukacije i plaču za radnu terapeutkinju. Obratili smo se gradskom vijeću sa projektom koji je predviđao financiranje plače radnom terapeutu,ali nažalost nismo prihvaćeni i umjesto traženih 75.000 kuna odobreno nam je 5 000 kuna. Onog trenutka kad je Gradsko vijeće grada Metkovića svojom odlukom prihvatilo naš projekt radne terapije i umjesto 5 000 kuna odobrilo nam 75.000 kuna i mi smo terapije počeli naplaćivati 20,00 kuna.
Kao što vam je poznato putem leasinga nabavili smo novo kombi vozilo. Iz sredstava ostvarenih prošlogodišnjim koncertom uplatili smo 135 000 kuna,na za preostalih 60 000 kuna ugovorili smo leasing i evo već dvije godine ga uredno servisiramo iz prihoda udruge i članarina zaposlenih.
ZAPOŠLJAVANJE
U prostoru koji nam je dodijelio na korištenje Grad Metković i na čemu i ovim putem zahvaljujemo, ojačali smo radionicu, koja je i do sada davala vrlo dobre rezultate. U radionici smo pored tri djelatnika od prije zaposlena i to osobe s invaliditetom, u 2014 godini zahvaljujući projektima i programima Vlade RH zaposlili još sedam osoba, te vlastitim sredstvima još pet osoba koje svojim radom unapređuju proizvodnju suvenira i svijeća po kojima smo prepoznatljivi u Gradu i regiji.
Pored ovih petnaest djelatnika zapošljavamo još dvije djelatnice na administrativnim i poslovima prodaje, te petnaest osobnih asistenata i tri asistenta u nastavi. Kroz prošlu godinu smo zapošljavali prosječno 36 osobe.
Budući da sva ova zaposlenja ovise o odobrenim projektima kojima se ne zna sudbina krajem prošle godine i početkom ove, a nakon okončanih financijskih potpora iz programa i projekata bili smo prisiljeni dio zaposlenika poslati na Zavod. Da bi održali nivo organizacije koju imamo te iste osobe su nastavile volontirati u udruzi,a nedavno smo ih postepeno počeli vračati u radni odnos.
Na zamolbu naših prijatelja iz Dubrovnika preko Javnih radova HZZ zaposlili smo i još jednog djelatnika, osobu s invaliditetom koja držao štand u Luži u Dubrovniku. Prošle godine imali smo i prodajni štandove u Gružu i Veloj Luci. U međuvremenu uspostavili smo kontakte,na njihov zahtjev,sa poduzećem iz Blata na Korčuli i sklopili Sporazum po kojem će nas dotično poduzeće zastupati i prodavati naše proizvode na otoku Korčuli.
U Metkoviću imamo i dvije suvenirnice od toga jedna radi povremeno(Vid), a jedna stalno i ostvariva zavidne rezultate. U našoj radionici radi grupa volontera, koji nam izvanredno dobro dođu u vršnim radnim opterećenjima i kojima se i ovim putem zahvaljujemo
SURADNJA S DRŽAVNIM, ŽUPANIJSKIM GRADSKIM INSTITUCIJAMA «MREŽOM UDRUGA» I SLIČNIM UDRUGAMA
Suradnja s Državnim, Županijskim i lokalnim institucijama, je više nego dobra i usklađena je s mogućnostima, a što se ogleda u broju i kvaliteti odobrenih programa i projekata. Kad je u pitanju suradnja sa sličnim udrugama ona nije na potrebitom nivou jer je zajedništvo ono konkretno zanemareno. Ovdje moramo izdvojiti suradnju sa Mrežom udruga osoba s invaliditetom Dalmacije koja je u zadnje vrijeme dosegnula vrlo nizak nivo suradnje. Zato moram istaknuti da je naš rad prepoznat i priznat na nivou države pa sam ja osobno izabran u Predsjedništvo Hrvatskog saveza udruga tjelesnih invalida. Dobru suradnju imamo sa udrugama „Radost“ i „Sunce „Makarska i novoosnovanu udrugu „MOGU“ Split. Za svaku pohvalu je suradnja i potpora koju kao udruga, ali i pojedini naši članovi dobivaju od GI Pomozimo djeci s invaliditetom.
Ponovno smo se natjecali na natječaju u Ministarstvu socijalne politike i mladih obitelji, s projektom «OSOBNI ASISTENT» 2013 godine odobren nam je nastavak trogodišnjeg pilot program za četrnaest korisnika. Odobrena su nam sredstva u iznosu od 721.000. Ista sredstva su nam odobrena i u ovoj 2015 godini, koja je ujedno i završna godina trogodišnjeg ciklusa. Kad je u pitanju ovaj projekt moramo naglasiti da smo se kod provođenja dosta stabilizirali i sada imamo puno manje problema nego prije. Po broju odobrenih potpora naša Udruga je među vodećim u našoj državi.
U ovoj godini, dakle 2015 prijavili smo se na drugi natječaj za projekt osobne asistencije koji će biti financiran iz sredstava ESF. Procedura oko natječaja je puno rigoroznija od procedure u MSPM. Na prvoj procjeni prijavili smo 13 kandidata, ali su nam tri odbijena. Nakon uloženog oštrog prigovora dva kandidata su prihvaćena, a jedna kandidatkinja, koja ispunjava sve uvjete je odbijena bez ikakvog obrazloženja. Dobili smo potvrdu da smo prošli administrativnu provjeru i sada čekamo rezultate. Provođenje ovog projekta trebalo bi početi 01. srpnja 2015 i trajati do 30. lipnja 2016. U ovom projektu partner nam je udruga „SUNCE“ iz Makarske sa tri kandidata.
Projekt “UPALIMO MALO SVIJETLO DA NE BI PROKLINJALI TAMU” proveli smo samostalno na području doline Neretve i preostalom dijelu Dubrovačko-Neretvanske županije i tako nastavili ovu tradiciju obilježavanja pada Vukovara. Natjecali smo se u Ministarstvu branitelja u partnerstvu sa udrugama HVIDRA-Vukovar i „Vukovarski leptirići“ Vukovar, ali nam projekt nije prošao. Nastavili smo sa provođenjem aktivnosti predviđenih projektom „I MI MOŽEMO ČUVATI OKOLIŠ“. Aktivnosti su kao što vam je poznato prikupljanje i reciklaža otpadnih lampiona sa gradskih groblja, odvajanjem parafina, poklopaca i plastike. Krajnji cilj nam je smanjiti volumen otpadnih lampiona koje na kraju meljemo u plastični prah.
Natjecali smo se i u Nacionalnoj zakladi za razvoj civilnog društva gdje su nam odobrena sredstva u iznosu od 105.490 kuna. Moramo napomenuti da smo na ovom natječaju u kategoriji do 150.000 kuna bili među dvadeset onih kojima su projekti odobreni. Na ovaj natječaj smo se javili i ove godine. Rezultate očekujemo uskoro.
Isto tako na raspisani natječaj Ministarstva socijalne politike i mladih poslali smo trogodišnji program pod nazivom „DNEVNI BORAVAK I RADNO OKUPACIJSKE AKTIVNOSTI“ kroz koji smo pokušali osposobit 8 – 10 osoba s invaliditetom i tako ih pripremiti za zapošljavanje. Odobrena su nam sredstava u visini od 305 000 kuna. U radnim aktivnostima proširiti smo i asortiman suvenira na suvenire od tekstila, koje već izrađuju naše edukatorice. Ispraznili smo prostoriju u kojoj smo radili sa parafinom i preuredili je za dnevni boravak u kojem će boraviti i provoditi radne terapije oni članovi koji iz objektivnih razloga nisu sposobni na neke veće radne aktivnosti. Dnevnom boravku radne terapije će provoditi radne terapeutice o rasporedu koje utvrdi vodstvo udruge. Isti natječaj smo se prijavili i ove godine, a rezultati će se znati u tijeku svibnja mjeseca.
Aktivnosti izrade svijeća i reciklažu plastike premjestili smo u prostorije u ulici Petra Krešimira IV koje su u vlasništvu gospođe Grozdane Gabrić i koja nam ih je ustupila uz minimalnu naknadu. U prostorijama veličine 90 m2 instalirali smo svu opremu, a prethodno smo uredili prostor i instalacije i sada smo u fazi uređenja WC prostorija.
U Ministarstvu znanosti obrazovanja i športa prijavili smo se na natječaj Izvaninstitucionalnog obrazovanja sa projektom „Prijatelji pružaju ruku djeci“ gdje su na odobrena sredstva u visini od 105 000 kuna. Iz ovih sredstava osigurali smo plaču za drugu radnu terapeutkinju i nabavili set opreme za rad logopeda.
Natjecali smo se sa i na međunarodnim natječajima IPA – projekt za zapošljavanje ali nismo prihvaćeni – bilo smo na čekanju, iako je naš projekt ocijenjen prihvatljivim. Sudjelovali smo na mnogim manifestacijama u okviru naše Županije i stekli respektabilan nivo uvažavanja među Udrugama. Provodili smo stalne prodajne akcije i na tako ostvarena sredstva dijelili kao humanitarne donacije potrebitim članovima Udruge, a jedno vrijeme i sami plaćali dva asistenta za dvije potrebite osobe. Poticali smo i razvijali društvene aktivnosti članova Udruge, prvenstveno osoba s invaliditetom: susrete i druženja, obilježavanja prigodnih svečanosti, predavanja, izložbe, rad u radionici.
Razvijali smo informativnu i propagandnu djelatnost, prezentacije rada Udruge preko javnih glasila. Konačno je aktivna i naša web stranica www.uosim.hr, a zahvaljujući i zaposlenicima udruge i naša Facebook stranica.
Na kraju moram upozoriti da je došlo do promjena Zakona o udrugama i da naša udruga usklađuje svoje poslovanje sa propisima iz tog zakona. Isto tako pooštreni su porezni propisi , kao i uvjeti ostvarivanja poticaja za zapošljavanje osoba s invaliditetom. Budući da svoje poslovanje moramo stalno usklađivati sa propisima bit ćemo prisiljeni smanjiti broj zaposlenih u udruzi. Naime udruzi nije dozvoljeno baviti se gospodarskom djelatnosti pa se ovoliko broj zaposlenih ne može financirati.
Rezultate ove udruge one narativne može se vidjeti svako dnevno. Ove godine imamo više nego lani. Broj zaposlenih je u prosjeku bio 36 i ako nam prođe projekt osobni asistent doći ćemo na 50 zaposlenih.
Završni račun smo uredno predali FINU kako to predviđa i novi Zakon.
Uz Puljevića u Predsjedništvo Udruge izabrani su Željko Komazin, Ines Dominiković, Danijela Raič i Jure Cvitić.

bilanca 2014